måndag 18 januari 2016

Rensat

Har varit och Rensat fri infarten från snö och det känns nu ordentligt i
handleden som skulle behöva slippa både snö och datorer!
Vid förra årets Utmaning leta jag efter denna snäcka som jag nu
hittade när vi Rensat!
Mitt experiment förra året med Paua-snäckan om hur de Rensat
bort den övertäckta ytan blev väldigt misslyckat!
Nu vet jag att det är vatten och slipmaskinen är det som gäller
för få fram pärlemon på ovansidan!
En vän på Nya Zeeland har köpt denna av en halvt Rensat exemplar!
 
248 Rensat    (29 av 366)

3 kommentarer:

  1. Wow så vackert där under ytan på snäckan.

    SvaraRadera
  2. Tusen, tusen tack för din utrensning som gladde oss så mycket här i Göteborg <3 <3 <3 Vilken glädjespridare du är! Vet inte hur jag nog skall tacka. Stor, stor, stooooooor KRAM bästa BatongAmanda :D :D :D

    SvaraRadera